סירוב כניסה לישראל

    גירוש מישראל – מסורבי כניסה

    חוק הכניסה לישראל תשי"ב – 1952, הינו מקור הסמכות הייחודי והיחידי ביחס לכניסתו של אדם לישראל. אזרח ישראלי רשאי להיכנס לישראל ללא אשרה. מי שאינו אזרח ישראלי, תהיה ישיבתו בישראל על פי רישיון ישיבה לפי חוק זה בלבד.

    לשר הפנים ופקודיו, לרבות משרד הפנים, רשות האוכלוסין וההגירה וכו' סמכות נרחבת ביחס ליישום חוק הכניסה לישראל ונהליו.

    בהתאם לחוק הכניסה לישראל, נתונה בידי ביקורת הגבולות, שר הפנים ופקודיו הזכות לסרב כניסה לישראל למי שאינו מחזיק באשרת כניסה לישראל ולמי שהוחלט כי אינו זכאי לאשרה במועד כניסתו לישראל.

    אם נמצא מסיבה כל שהיא כי האדם אשר מבקש להיכנס לישראל אינו זכאי להיכנס, רשאי קצין ביקורת הגבולות לעכבו עד למועד גמר הבירור בעניינו או עד ליציאתו מישראל.

    במידה והוחלט כי אדם אינו רשאי להיכנס לישראל, עומדות בידי קצין ביקורת הגבולות שתי אפשרויות, הראשונה, להחזיק את המסורב בהמתנה של מספר שעות בחדר מיוחד בחזקת ביקורת הגבולות בנתב"ג, והשנייה, להעבירו כמסורב כניסה למתקן כליאה "מתקן משמורת בנתב"ג" אשר תכליתו להחזיק מסורבי כניסה ומורחקים עד להרחקתם מישראל.

    סירוב כניסתו של אדם לישראל פרט להיותו פוגע ומשפיל, טומן בחובו השלכות מרחיקות לכת בקשר ליכולתו של אותו אדם להיכנס לישראל בשנים הקרובות ואף יכול להשפיע על כניסתו למדינות אחרות לרבות ארה"ב ומערב אירופה.

    טיפול בסירוב כניסה באופן מידי, יאפשר ניהול "מו"מ" עם ביקורת הגבולות ומשרד הפנים. במקרים מסוימים ניתן יהיה לבטל את חותמת הגירוש מישראל, ניתן יהיה למנוע את כליאת מסורב הכניסה, ואף לאשר את כניסתו לישראל, כמובן בכל מקרה לגופו.

    במקרה של מעוכב ו/או מסורב כניסה לישראל, מומלץ להתייעץ באופן מידי עם עו"ד אשר מתמחה בדיני הגירה לישראל וזאת על מנת לקבל את התוצאות הטובות ביותר שניתן.

     

    RECOMMENDATIONS


     
    קידום אורגני | קידום אתרים

    דילוג לתוכן