הסדרת מעמד בישראל לבני זוג זרים של אזרחים ישראלים

    הסדרת מעמד בישראל ו/או הנפקת אשרת שהיה לנתין/נתינה זרה כבני זוג של אזרחים ישראלים נחשבים להליכים מסורבלים ומתישים. אין זה סוד שמדיניות משרד הפנים ופקידי משרד הפנים כאחד אינה מעודדת הגירה של זרים לישראל. משכך, נהלי משרד הפנים המסדירים את התחום נחשבים למורכבים ודורשים עמידה קפדנית בנהלים.

    אזרחים ישראליים רבים אינם מודעים לזכותם הבסיסית להסדרת מעמדם של בני זוגם הזרים בישראל, בין אם מדובר בזוגות נשואים ובין אם בזוגות שאינם נשואים. במסגרת הליך הסדרת המעמד במשרד הפנים צפוי בן הזוג הזר לקבל אשרת עבודה כללית מסוג ב/1 שתאפשר לו לעבוד בכל עבודה בישראל, תעודת זהות ישראלית ארעית מסוג א/5 שתזכה באפשרות לביטוח רפואי בקופת חולים וזכויות סוציאליות נוספות, לבסוף יהיה זכאי בן הזוג הזר לאזרחות ישראלית או תעודת זהות קבועה.

    הליך הסדרת המעמד במשרד הפנים קרוי גם "הליך מדורג" ונהלי משרד הפנים בהקשר זה קובעים כי בני הזוג נדרשים להוכיח את כנות הקשר הזוגי ביניהם לאורך ההליך והמשך קיומו, וכן להראות מרכז חיים משותף בתחומה של מדינת ישראל כל זמן שהם בחסות ההליך המדורג.

    הליך הסדרת המעמד של בני/בנות הזוג הזרים בישראל המנהלים חיים משותפים כנשואים או כאלו שאינם נשואים, לרבות בני זוג חד מיניים, כרוך במספר שלבים ועשוי להימשך מספר חודשים ממועד הגשת הבקשה הראשונית. בשני המקרים הסדרת המעמד חשובה במעלה על מנת שיתאפשר לבני הזוג ניהול תא משפחתי בישראל.

    הסדרת מעמד של בן זוג זר או בת זוג זרה בישראל נחשבים להליכים ממושכים ומורכבים, לכן, בטרם פתיחת ההליך ולשם ניהול מיטבי שלו, מומלץ להיוועץ עם עורך דין מומחה בתחום ההגירה ובעל ניסיון, אשר ילווה את התהליך ויאפשר לבני הזוג לממש את אהבתם בישראל.

    הכנת מסמכים כנדרש, הגשת בקשה מפורטת, ניסיון והיכרות מעמיקה עם נהלי משרד הפנים יבדילו בין הליך קצר ומוצלח ובין הליך ארוך ומייגע. בהתאם, הגשת בקשה לקבלת מעמד בישראל ע"י עו"ד מומחה בתחום דיני ההגירה ונוכחות אישית של עוה"ד בפגישות במשרד הפנים, ישפרו באופן משמעותי את הסיכוי להסדרת וקבלת המעמד המבוקש.

    אנו בחברת עוה"ד יפתח חנן ושות' מתמחים בכל תחומי ההגירה ובפרט בתיקי הסדרת מעמד מול משרד הפנים, טיפול בהסדרת מעמד לבן זוג זר או לבת זוג זרה, הוצאת אשרות עבודה לבני זוג זרים, הנפקת תעודת זהות ישראלית, קבלת אזרחות ישראלית ועוד למשרדנו ניסיון של למעלה מ 11 שנים בתחום והצלחות רבות, נשמח לסייע.

    RECOMMENDATIONS


     
    קידום אורגני | קידום אתרים

    דילוג לתוכן