מהגרי עבודה בישראל

    מה חשוב להבין לגבי מהגרי עבודה בישראל

    למדינת ישראל נכנסים בכל שנה אלפי מהגרי עבודה ממדינות רבות בעולם, כאשר חלקם הגדול אינם יהודים ומגיעים לישראל לתקופות מוגדרות מראש. לסטטיסטיקה הזו נכנסים גם פליטי מלחמה המגיעים ממדינות באירופה, אפריקה ואסיה. בישראל יש את חוק הכניסה למדינה המתייחס למהגרי עבודה בישראל המגיעים לעבוד ללא זכויות הקשורות לחוק השבות. בדומה למדינות אחרות בעולם, גם בישראל יש סטטוס ויזה ספציפי לכל אחד המגיע לארץ ואינו יכול לקבל אזרחות ישראלית ובמקרים רבים יש צורך בייעוץ משפטי להתנהלות הבירוקרטית מול הרשות להגירה ואוכלוסין המטפלת בשהייה של עובדים זרים בישראל.

    ההליכים והקריטריונים עבור מהגרי עבודה בישראל הינם מורכבים במיוחד. בעוד מדינות מערביות רבות מתוות את מדיניות ההגירה הלאומית, על פי צרכי המשק והמחסור בעובדים נדרשים, בסקטורים השונים, בישראל מדיניות ההגירה נגזרת מהניסיון לשמר את מדינת ישראל, בתור מדינה יהודית ודמוקרטית מהגרי עבודה לרוב ניתן לראות, במקצועות לא פופולריים כמו, בניין, חקלאות וסיעוד. המדיניות הממשלתית היא להפחית את מספר מהגרי עבודה בישראל, ככל שניתן והאישורים לעובדים זרים הבאים לעבוד בישראל, הם לתקופה מוגבלת בלבד, שלאחריה הם מצופים לעזוב בחזרה למולדתם.

    מהגרי עבודה מול המדינה היהודית

    חשוב להבין את הבסיס לתופעה של מהגרי עבודה בישראל או שמא, יש לומר היעדרה של התופעה. כפי שמסביר, עו"ד הגירה יפתח חנן, המדיניות הממשלתית עבור הגירה לישראל, שמה במרכז את חוק השבות והמדינה מעודדת יהודים, מכל רחבי העולם להגר לישראל, ללא תיעדוף של כישורים או תחום עבודה מקצועי. בין היהודים הרבים העולים לארץ, ישנו מגוון של אוכלוסיות שונות ברמת השכלה משתנה ויכולות טכנולוגיות ותעסוקתיות שונות. למרות זאת, יהודים העולים מסיבות ציוניות מארצות הברית, צרפת ואמריקה הלטינית, מגיעים עם סט יכולות, שמאפשר להם להיקלט כעובדים מיומנים, בשוק התעסוקה המקומי בקלות יחסית. כידוע לכל מומחה בענייני הגירה ליהודים רבים העולים מארצות העולם השלישי ,למשל מאתיופיה, קושי גדול, בדור הראשון להשתלב בתעסוקה, המצריכה השכלה, כישורים שפתיים וטכנולוגים. רבים מהם נאלצם לעבוד בעבודות שעתיות, בין היתר בסופרמרקטים וכפועלי ניקיון.

    איך מתמודדים עם חוקי ההגירה?

    למרות חוקי ההגירה הנוקשים של מדינת ישראל, החוק כם מתיר הגירה במקרים של בני זוג או בנות זוג של אנשים בעלי אזרחות ישראלית או מהגרי עבודה עם התמחות במקצוע מסוים. החוק מתייחס הן לגבי זוגות נשואים והן לגבי זוגות ידועים בציבור והחלטות בתי המשפט תלויות במידה רבה בתקדימים משפטיים של השנים האחרונות אשר החוק אינו מתייחס אליהם ספציפית ונדרשה התייחסות ייחודית בבית המשפט. משרד הפנים והרשות להגירה ואוכלוסין מספקים את האישורים הנדרשים וחשוב להתייעץ עם משרד עורכי דין המכיר היטב את ההתנהלות מול הגורמים הללו.

    ייעוץ משפטי לגבי מהגרי עבודה בישראל

    הגעה לישראל לשם עבודה שלא מכוח חוק השבות, מתאפשרת בהתאם לחוק העובדים הזרים. על מנת לשמור מבחינה דמוגרפית, על הרוב היהודי במדינה, לעובדים זרים באופן עקרוני האפשרות של הגירה לישראל הינה חסומה. החוק מקשה עליהם לקבל מעמד קבע מלבד בנסיבות מיוחדות  כידוע לכל עו"ד הגירה לישראל עובדים זרים יכולים לעבוד רק אצל מעסיק בעל היתר העסקה ובתנאי שאשרת העבודה של העובד, הינו בענף התעסוקתי הספציפי. תקופת האשרה מוגבלת בזמן ולאחריה העובדים מחויבים לעזוב. עו"ד הגירה יפתח חנן שהינו מומחה בענייני הגירה והסדרת המעמד האישי, מסביר שהמדיניות הישראלית היא, לא לאפשר בצורה ממסדית הגירת עבודה לישראל, ולכן קשה מאוד לעובדים זרים להפוך לאזרחים ישראליים. ישנם מקרים הומניטריים או מקרים שבו עובד זר מקים משפחה, עם אזרח ישראלי, בהם כדאי להיעזר בשירותי, עו"ד הגירה לישראל לגבי האפשרות להסדיר את המשך השהות בארץ כחוק וכיצד לקבל מעמד חוקי.

    משרד עו"ד למהגרי עבודה בישראל

    לקבלת ייעוץ וליווי משפטי למהגרי עבודה בישראל, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לפנות למשרד עורכי דין יפתח חנן ושות' הנחשב לאחד ממשרדי עורכי דין הטובים בישראל בתחום ההגירה. התקשרו עכשיו למספר הטלפון המופיע בראש האתר ותוכלו לקדם את התהליך המשפטי שלכם כבר עכשיו.

     


     
    קידום אורגני | קידום אתרים

    דילוג לתוכן