ידועים בציבור זרים

    על מעמדתם של ידועים בציבור זרים

    מכיוון שבישראל לא ניתן להינשא שלא בבתי הדין הדתיים, זוגות של ידועים בציבור זרים וישראלים, מתקשים להסדיר את מעמדם המשפטי כבני זוג וכיחידה משפחתית. אי הצלחה להסדיר את המעמד הזוגי, יכול להוביל לגירוש של בן הזוג שאינו אזרח, למרות שהוא בתוך מערכת יחסים זוגית רצינית, עם אזרח ישראלי והם מעוניינים לבנות משפחה יחדיו. תופעה זו התפשטה מאוד בשנים האחרונות, עם המספר ההולך וגדל של עובדים זרים השוהים בישראל באופן חוקי ולא חוקי.

    לאהבה אין גבולות

    מקרים נוספים של בני זוג ידועים בציבור זרים וישראלים, קשורים גם לתרבות הטיולים ברחבי העולם, כמו גם לעלייתן של הרשתות החברתיות והלגיטימיות של מערכות יחסים המתחילות ברשתות החברתיות. בני ובנות זוג של ישראלים, שאינם יהודים ומבקשים להתאחד עם בן הזוג האחר בישראל, אינם יכולים לקבל אשרת שהייה ייעודית לכך מראש. על מנת להגיע לארץ ולממש את הזוגיות, במקרים רבים הם נאלצים להיכנס, כסטודנטים או תיירים והם ייאלצו לעזוב בסיום תקופת הוויזה אם לא יסדירו את מצבם מבחינה משפטית.

    מסלולים אפשריים

    בכל המקרים הללו של ידועים בציבור זרים וישראלים, יש צורך לבצע הסדרת מעמד בן זוג זר ידוע בציבור על מנת להימנע מפרידה כפויה. עורך דין יפתח חנן המומחה בתחום, מציין כי באופן עקרוני ישנם 3 מסלולים אופציונליים להסדרת המעמד של בן הזוג הזר. כאשר בני הזוג נפגשים בחוץ לארץ, טרם לעלייתם, מומלץ להם להינשא מראש בנישואים אזרחיים ולהתחיל את ההליך של ההסדרה בתור נשואים. מסלול זה הוא הקצר ביותר מבחינה מנהלתית ואורך כ 4 שנים, עד לסיום ההסדרה. במידה והזוג נמצא בארץ ובגלל המעמד הבעייתי של הזר, אפשרות זו אינה רלוונטית, ניתן לבצע הסדרת מעמד בן זוג זר ידוע בציבור באמצעות, נישואי אל סלוודור, הליך אזרחי, ללא צורך לעזוב את הארץ. ההסדרה במסלול זה יכול לארוך כ-6 שנים שבסופם, בן הזוג שאינו אזרח יוכר כתושב קבע והוא יהיה מוגן מגירוש.

    ייעוץ משפטי עבור ידועים בציבור זרים וישראלים

    מסלול נוסף להסדרת המעמד,  הוא לנהל חיים משותפים, בתור ידועים בציבור תחת קורת גג אחת ולבקש הכרה בכך, לשם זכאות לתושבות קבע. ההליכים במסלול פעולה זה, יכולים לארוך כ-7 שנים והרשויות בודקות לעומק, את הקשר הזוגי, טרם הסדרת המעמד. על מנת להבין מהו המסלול המשפטי הנכון למצבכם, צרו קשר עם עורך דין יפתח חנן המתמחה בתחום.

     


     
    קידום אורגני | קידום אתרים

    דילוג לתוכן