בשורה לענף התעשייה: בימים אלו, משרד הכלכלה פועל להבאת מאות אלפי עובדים זרים מהודו, על מנת ליתן מענה למחסור האדיר בעובדים זרים

    כמשרד המוביל בתחום, משיחתנו מול נציגי הממשלה השונים נמסר כי לאור המחסור האדיר בעובדים זרים לרבות בעובדים זרים מיומנים לתעשייה, שר הכלכלה ניר ברקת פועל בימים אלו להבאת 160,000 עובדים זרים מהודו ומדינות נוספות, על מנת שניתן יהיה ליתן מענה למחסור בעובדים בענף התעשייה, הבנייה, החקלאות, המסעדנות וענפים נוספים.

    לדברי השר ברקת:

    "לאור מצב החירום המלחמתי והמחסור החמור והחריף ביותר בידיים עובדות במשק, ולאור האתגרים והירידה במספר העובדים הפלשתינים, אנו נדרשים להגדיל בדחיפות את מכסת העובדים הזרים בישראל. בהתאם להנחייתי נאספו הדרישות של הענפים העיקריים במשק עם צרכים של כ-160 אלף עובדים זרים. אבקשכם לקדם טיפול והסדרת הנושא במסגרת הצעת מחליטים שתובא לאישור הממשלה, וזאת במקביל לטיפול בפתיחת הערוצים הבינלאומיים להבאת עובדים זרים".

    מדובר בבשורה גדולה עבור המעסיקים בתחום התעשייה והבנייה בישראל, שחסרים בהם ידיים עובדות. המתווה להבאת העובדים הזרים מהודו יפורסם במהלך השבועות הקרובים.

    עוד קודם לפרוץ המלחמה, מדינת ישראל התמודדה עם מחסור אקוטי בעובדים בענפים רבים במשק, לרבות מחסור בעובדים זרים בתעשייה. כעת, התעשייה הישראלית מתמודדת עם משבר גדול במיוחד שטרם נראה כמוהו, שעה שגם מעט העובדים הזרים שכן עבדו בישראל, ברחו מיד עם פרוץ המלחמה.

    בשנת 2021 פורסם נוהל תעשייה שנועד לכאורה להקל על המחסור החמור בכח האדם. אלא שנוהל זה לא השיג את מטרתו, שעה שהוא הגביל את המעסיקים להביא עובדים מיומנים זרים ממדינות ספציפיות, בעלות תמ"ג לנפש שווה או גבוה מזה של ישראל, ביניהן: ארצות הברית, רוב מדינות באיחוד האירופי, אוסטרליה, סינגפור ומדינות נוספות. הנוהל "הישן" כאמור לא אפשר העסקת עובדים זרים מיומנים לדוגמא רתכים וצנרים ממדינות שהתמ"ג שלהם נמוך משל ישראל, כגון: הודו, תאילנד, ומדינות נוספות אשר להן ניסיון רב בתחומי התעשייה השונים.

    נוהל התעשייה למעשה חסם חברות ישראליות רבות להגיש בקשות להיתרי עבודה עבור עובדים זרים לתעשייה. זו הסיבה העיקרית לכישלון הנוהל שהרי עובדים אמריקאים, גרמנים שוודים, נורווגים וכדו' לא יעזבו את מדינתם המערבית והמתקדמת לצורך עבודה בישראל!! כך, הלכה למעשה הנוהל נכשל ולא השיג את מטרתו.

    אישור המתווה החדש והבאת עובדים זרים ו/או עובדים זרים מיומנים לתעשייה הישראלית ממדינת הודו וכן מדינות נוספות שעל הפרק תסייע ליתן בראש ובראשונה מענה כעזרה ראשונה למחסור החמור בכח אדם ישראלי, ותסייע גם לרציפות תפקודית של המשק בשעת חירום, בשיפור הכלכלה ואף תיתן מענה לחברות ישראליות המשוועת לעובדים בתעשייה עוד טרם פרצה המלחמה.

    עם פרסום הנוהל והוראותיו, אנו נעדכן את לקוחותינו, ונספק ייעוץ והכוונה לצורך העסקת עובדים זרים ועובדים מיומנים עבור התעשייה הישראלית.

     


     
    קידום אורגני | קידום אתרים

    דילוג לתוכן