אשרות למומחים בהייטק

    כללי:

    על הנייר המשק הישראלי נמצא היום באחת מהסיטואציות הטובות שידע מעולם. האבטלה נמוכה, ההייטק דוהר, השכר הממוצע במשק עולה. כאילו מגיפת הקורונה העולמית מעולם לא התרחשה, מעולם לא היו סגרים והשבתות חוזרות ונשנות של המשק. אלא שבפועל, זה לא בדיוק המצב. הלכה למעשה, ענף ההייטק שהוא אחד מקטרי הכלכלה הישראלית, האחראי על הצמיחה במשק הישראלי, נמצא במחסור עצום של עובדים, מהנדסים, הנדסאים, כותבי תוכנה ועוד מקצועות רבים ומגוונים בעולם ההייטק. בעבר, כאשר היה מחסור בידיים עובדות בענף הבנייה, הנפיקה מדינת ישראל אשרות עבודה לאלפי ועשרות אלפי עובדים לענף הבנייה. סינים, תאילנדים, רומנים ובני לאומים רבים אחרים החליפו את הפועלים שאיישו עד אז את ענף הבנייה. כיום, מדינת ישראל מבקשת לשחזר את ההצלחה וגייס לענף ההייטק הצמא לידיים עובדות, עובדים זרים.  

    אשרות למומחים בהייטק

    אלא שבניגוד לבעבר אז גויסו עובדים בענף הבנייה, שלא נדרשו למומחיות כלשהי או מומחיות בסיסית בלבד, ענף ההייטק צמא למומחים, אנשים בעלי הכשרה, הסמכה, ניסיון ומיומנויות ספציפיים ביותר. בעקבות הצורך, קיים במדינת ישראל מסלול מיוחד המאפשר הנפקת אשרות למומחים בהייטק. במסגרת מסלול זה ניתן "לייבא" עובדים מומחים זרים, אולם על מנת שמסלול זה לא ינוצל למתן אשרות לכל מאן דהוא, נדרשות הוכחות הן מצד המעסיק הפוטנציאלי שנדרש להוכיח את מעמדו, את הצורך וכי ניסה לגייס עובדים בישראל אך ללא הצלחה, ומאידך העובד המיועד נדרש לספק הוכחות שהוא בעל המומחיות שתאפשר לו לענות על הצורך של המעסיק. מדובר בתהליך ארוך, מורכב וסזיפי. 

    מסלולים:

    הנפקת אשרות למומחים בהייטק יכול להתבצע במגוון שונה של מסלולים ודרכים, בהתאם לקטגוריות שונות. קיימות אשרות קצרות מועד, אשרות עבודה ארוכות, מסלולים לגיוס מומחים זרים להייטק, בין אם שלמדו בישראל או שלמדו בחו"ל, מסלולים התאם לתחום הלימודים וההסמכה של העובד ועוד. על מנת לנווט באופן קל, בטוח ויעיל בנבכי הבירוקרטיה הישראלית והמסלולים השונים, כדאי ורצוי להעזר בשירותיו של מומחה. כשם שעל מנת לפתור בעיה רפואית פונים לרופא המתמחה בתחום הבעיה, הרי שעל מנת להנפיק אשרת מומחים זרים להייטק יש לפנות למומחה בתחום זה, היינו עורך דין המתמחה בדיני ההגירה לישראל. מומחה בהנפקת אשרות למומחים זרים. עורך דין זה ידע להבין את הצורך של המעסיק, להמליץ על המסלול הרלוונטי וללוות את המעסיק והמומחים הזרים להייטק עד להנפקת האשרה המיוחלת.     

     סיכום:

    משרד עוה"ד יפתח חנן ושות' הינו בעל מומחיות ייחודית ורבת שנים בתחום דיני ההגירה לישראל בכלל ובתחום הגירת העבודה בפרט. המשרד והעומד בראשו הינם מהמובילים בישראל בתחום הנפקת אשרות מומחים זרים להייטק, וברקורד שלהם סיפורי הצלחות רבים, גם במצבים סבוכים, של הנפקת אשרות אשר אפשרו למומחים זרים בהייטק להגיע לישראל ולספק פתרון לבעיית מחסור בעובדים מומחים להייטק הישראלי.    

     

     


     
    קידום אורגני | קידום אתרים

    דילוג לתוכן